Speciání výstava KCHČCHP

• datum konání: 23.6.2018
  • místo konání: Brno Tuřany, TJ Sokol
  • kruh: 1
  • rozhodčí: Soňa Heldová (SK)

Co předcházelo výstavě: Výstavní kalendář roku 2018 je takový chaotický. Nemá žádný řád, žádné plánování. Opět se mi potvrdilo rčení: „Když chceš pobavit Boha, řekni mu, jaké máš plány“. U mě toto rčení opravdu platí.

Letos výstavy ve výstavním kalendáři vyhazuji a přihazuji podle toho, jak se naskytnou.

Původně jsem v Brně v červnu vystavovat nechtěla. Když jsem se však dozvěděla o tom, že je Speciální výstava v Brně, tak jsem si řekla, že přihlásím a rovnou přihlásím i Intercanis.

Po oba dva dny jsem Caterhama nahlásila do třídy šampionů……………to jsem ještě netušila, kdo bude naším soupeřem.

Svoje rozhodnutí jsem oznámila Martinovi a začala přemýšlet, kdy do Brna pojedeme. Zda v pátek a Caterham bude vykoupaný, nebo ve čtvrtek a koupat se bude v pátek a po nedělní výstavě pojedeme domů.

Nakonec jsme výstavní víkend 23. – 24. 6.2018 pojali jako malou společnou dovolenou v termínu 21. – 26. 6. 2018. Ubytování jsem zajistila v hotelu Voroněž I. Je hned vedle brněnského Výstaviště.

Už zbývalo doladit odvoz do Tuřan. Na hotelu nás vyzvedávala Hanka Hrčiaková.

Do Brna jsme odjížděli 21. 6. 2018 dopoledním vlakem. Caterham má cestování vlakem rád. Většinou cestu prospí buď na zemi nebo na sedačce. Protože jsme jeli na více dnů a Caterhama bylo nutno před výstavou vykoupat, vezlo se více zavazadel, než je obvyklé.

Do teď se nám nestalo, abychom přijeli do Brna o více jak 5 minut později. Tentokrát to bylo 30 minut. Těsně před vjezdem na pardubické nádraží najednou stojíme. Hořela místní rozvodna. Bylo nutné vypnout proud. Během chvíle bylo ve vlaku vedrem doslova na padnutí. Nedokážu si představit, že bychom tam trčeli déle.

Ve čtvrtek 21. 6. 2018 jsme odpoledne strávili odpočinkem na hotelu. Večeři jsme si dali v restauraci Mitrovsky. Restaurace je dog-friendly.

V pátek 22. 6. 2018 jsme zvolili pohodový režim. Nechtěla jsem Caterhama před večerním koupáním utahat. Potřebovala jsem, aby mi v sobotu v kruhu běhal. Jeli jsme jen do města. Zašli jsme na ovocný trh a cestou do hotelu jsme si vyzvedli oběd u strýčka McDonallda. Caterham chodil ve městě

s ocáskem nahoru. Na trhu se mu líbilo. Zvláště, když na hotelu zjistil, že mu páníčkové koupili sladký hrášek, který má moc rád.

Odpoledne jsme si užívali pohody na hotelu a výhledu na Špilberk a Petrov. Caterham se dožadoval koukání do okolí, takže mi skoro celé odpoledne proseděl na klíně. Hotová Kelišová.

Řeknete si čtyřhvězdičkový hotel…….. rozvody nedokázaly udržet teplotu ani tlak vody. Byla jsem doslova běsná a vzteklá. Zato můj miláček Caterham byl neskutečně hodný, žádné úniky ala „Houdini“, žádný jekot, že by zbořil hotel. Zvládl to na 1*, panička na 5.

Výsledek koupání na tu bídu a stav srsti, celkem ucházející.

Moje dojmy: Ráno jsme vstávali do naprosté pohody. Svým způsobem o nic nešlo, jen o titul Vítěz speciální výstavy. Ranní venčení včetně snídaně jsme stihli přesně tak, jak jsme potřebovali. Hanka Hrčiaková nás vyzvedla cca v 8,30 hod. V Tuřanech jsme byly zhruba během 15 minut.

Přivítala nás hala TJ Sokol Tuřany. Vyzvedla jsem si katalog a zvědavě se podívala, kdo je ten druhý pes ve třídě šampionů. Musím říci, že při přečtení jména vystavovaného psa mi trošku zatrnulo. Bylo mi jasné, že z této výstavy si odveze V2, r. CAC.

Naším konkurentem byl Jamming´s Carlsberg, chovatele Samu Winkströma. V hlavě mi běžela jediná myšlenka: „Jestli je tak nádherný a běhá jako de Koninck aka Kunkku nebo Clinton Eastwood aka Clint, tak je výsledek v naší třídě hotový.

Faktem je, že jejich groooming, předvedení je o level výš. Mám se pořád co učit. Na druhou stranu je to čest běžet s tak nádhernými psy s jejich úžasným chovatelem, který je zároveň předvádí.

Samu Winkström přivezl též fenu jménem Elektra aka Bella a nahatou mladou holčičku Firefox, které říkají doma Foxi. Bella je moje srdeční záležitost. Mám jí moc ráda. Měla jsem velké štěstí s ní běžet v kruhu. Bella je zlatíčko, zároveň čertík.

Kolem kruhu vládla zvláštní pohoda. Posuzování začalo v 10 hodin. Šlo paní Heldové od ruky. Posouzení nahatí psi a feny a na řadu šli chlupáči.

Caterham nastoupil do kruhu s Carlsbergem. Nádherný pes, úžasně běhal, úžasně stál. Prostě radost pohledět. V jeho projevu bylo mnohem víc nadšení než v Caterhamově. Stát ještě v postoji, to nebyl problém, stejně jako na stole. Ale v pohybu tam a zpět…….zase strašná brzda. V pohybu dokola už byl o poznání lepší.

Carlsberga jsem překřtila na „božského Káju“. Protože si tuhle přezdívku opravdu zasloužil. Dívala jsem se na něj a viděla Clinta i Kunkka. Čumáčky mají každý jiný, přesto velmi podobný. Postavit je prdelkami k sobě, člověk je pozná jen podle barvy chlupů.

Kromě seznámení se s Carlsbergem, jsem měla ještě čest poznat manželku Samu Winkströma, paní Lellu. Je to stejně úžasný a pohodový človíček jako Samu. V neděli jsme jí pak měli možnost vidět v kruhu s Foxinkou a Bellou.

Zaslouženě získal „božský Kája“ V1, CAC a krásný pohárek. Caterham pak V2, r. CAC. Kája se pro mě stal tajným favoritem na titul Vítěz Speciální výstav a Best of Breed.

Po posouzení všech psů a fen obou variet bylo nutno rozhodnout, kdo se stane Vítězem a Vítězkou Speciální výstavy KCHCCHP. Mezi psy vyhrál titul Vítěz Speciální výstavy nahatý pejsek Aston Winnig Smile pana Jiřího Pospíšila, pozdější držitel titul Best of Breed (BOB). Mezi fenami získala titul …….

Po skončení výstavy každý vystavovatel obdržel malý dárek, hrneček s logem KCHCCHP.

Zpět na hotel jsme dojeli někdy kolem půl čtvrté odpoledne. Oba jsme s Caterhamem zalehli a spali prakticky až do večera.

Naštěstí bylo dobré počasí, takže urdržet Caterhama ve výstavní úpravě nebylo tak náročné.

V neděli nás čekal Intercanis a Samu Winkström s Carlsbergem „božským Kájou“. To jsem ještě netušila, jak zvláštní ta výstava pro mě bude.