Výlet na Hlubokou na Vltavou

• Místo: Hluboká nad Vltavou
  • Ubytování:  Hotel  Záviš z Falkštějna
  • Web: www.hotelzavis.cz

Co předcházelo výletu: Rok 2016 byl pro mě Petru trošku zvláštní. Díky matce štěstěně jsem dokončil Českého šampiona.  Petra díky podpoře a pomoci bývalé kolegyňce našla nové zaměstnání.  Moje afgánčí kamarádka Bonnie oslavila své 10 narozeniny a vyšlo o ní povídání v časopise „Svět psů“…….. a přesto všechno Petra s Martinem neměli ani čas na společnou dovolenou.
Petra preferuje, abych se společných dovolených účastnil.  Petra s Martinem se mnou rádi tráví svůj čas stejně jako já s nimi. Vlastně jsem ještě nikdy nebyl přes noc bez nich. Ve dne ano, když mě hlídala Petřina maminka, nebo chůvička švagr.

Hotel Záviš z Falkštějna, tak tady bydlíme

Petra se rozhodla, že v září někam vyrazíme na dovolenou. Vybrala výlet na Hlubokou nad Vltavou.  Je tam moc hezky a Zámek Hluboká je vyhlášená. Ubytování jsme našli v hotelu Záviš z Falkštějna. Dali jsme na doporučení  Petřiny  maminky. Petra ještě před objednáním pobytu ověřila, zda opravdu můžu v hotelu všude s Petrou a Martinem a to i do restaurace.  Nechat mě na pokoji nepřichází v úvahu.

Moje dojmy: Na Hlubokou jsme odjížděli  v pátek 23.9.2016 vlakem směr České Budějovice. Tam jsme přeskočili na autobus. V Českých Budějovicích je autobusové nádraží umístěné na střeše obchodního centra. Velmi netradiční řešení.

Do hotelu jsme dorazili něco kolem půl druhé. Hned při vstupu do nekuřácké restaurace jsem se dozvěděl, že tam psi nesmí, přestože Petra byla ujištěna, že moje přítomnost není žádný problém. Jak se ukázalo hned druhý den ráno při snídani, žádný problém. Hosté ani nevěděli, že tam jsem, celou dobu jsem byl zalezlí pod stolem.

Páteční odpoledne jsme prospali. Zasloužený odpočinek. V podvečer jsme se vydali na průzkum okolí. Našli jsme Penny Market, místa pro venčení. Hotel je umístěný přímo na náměstí a tam se já nevyvenčím. Mám rád travičku.
Večer jsem strávil s Petrou na křesle a žďuchal jsem do ní, aby si nečetla a věnovala se mi.

Zapomněl jsem zmínit, že jsme měli apartmán. Takže já měl spoustu místa na hraní, křesla na ležení. Pokoje měly výhled na golfové hřiště a protější hospodu.

Caterham Shahrastani - tady je důkaz, že jsem na Hluboké opravdu byl

V sobotu 24.9.2016 jsme přemýšleli, co budeme dělat, dopolední program se rodil velmi pomalu. Nakonec jsme si řekli, že se svezeme lodí. Přístav jsme našli docela lehce podle směrovek. Bohužel z plánované plavby nakonec nebylo nic, protože místní paroplavební společnost již ukončila sezónu. Řekli jsme si, že si tedy dáme v roce 2017 repete.
Pomalu jsme se vraceli k hotelu, když bylo rozhodnuto, že se projdeme kolem zdejšího rybníka (okolí Hluboké je jich požehnaně) Podhradského a Munického a půjdeme se podívat k ZOO Ohrada. Pejskové tam nesmějí a to ani v tašce.

Snažili jsme se jít kvůli Caterhamovi po stínu, protože sluníčko na pozdní září docela slušně hřálo. V Munickém rybníku bylo docela život. Kapříci vyskakovali do výšky a Caterham na to koukal s velkým zájmem. Dokonce jsme potkali i hejno kachniček.

Hned vedle ZOO je Zemědělské muzeum.  Šla jsme se podívat do průchodu muzea a fotila jsem si vystavené exponáty. Paní pokladní se mě ptala, zda mám zájem se jít podívat dovnitř. Řekla jsem jí, že bych ráda, a že s sebou máme pejska,  a to nám znemožňuje návštěvu. Paní byla velmi laskavá a dovolila nám vzít Caterhama s sebou, když jí slíbíme, že ho celou dobu ponesem. Caterhamovi se v muzeu moc líbilo.  Na vycpané exponáty vůbec neštěkal.

Pozdní odpoledne jsme strávili odpočinkem a Caterham ho celé prospal.  Na večeři jsme vyrazili do hospůdky Švejk Restaurant Knížecí dvůr, který je přímo naproti hotelu Záviš z Falkštějna. Výborně zde vaří.

Pózuji v postoji - zámek Hluboká nad Vltavou - zahrady

Jet na Hlubokou a nenavštívit  Zámek je docela hřích. Tam jsme si udělali výšlap v neděli  25.9.2016. Ráno byla My už s Martinem na zámku byli kdysi dávno. Protože jsme s sebou měli Caterhama, řekli jsme si, že si prohlídku interiéru odpustíme, ale že nahoru vylezeme, abychom měli důkaz, že tam Caterham byl. Měla jsem v plán si Caterhama u Zámku vyfotit. Nakonec  byl přeci jen Caterham hlavní hvězda (dělala jsem si legraci, že větší byl větší hvězda než pan kníže Schwanzenberg), protože si ho spousta lidí  všímala. Pro mnoho lidí bylo překvapením, když se Cateham objevil na ochozu věže Zámku Hluboká. Martin to tam vynesl v náručí.

Obešli jsme zahradu kolem Zámku, Caterhama jsme si vyfotila i v postoji. Celkem ochotně se nechal. Caterham celou cestu krásně odťapal, naprostá pohodička. Prošli jsme se i parkem.  Jen tam by se dalo chodit hodiny. Nejvíce se mu líbilo ve stínu korun stromů.

Na večeři jsme si opět zašli ke Švejkovi. Dala jsem si skvělého třeboňského pstruha. Být v kraji rybníků a nedat si rybu…….to se nedá. Navíc já mám ryby ráda a kapříka obzvlášť a to nejen o vánocích. Caterham si jak v sobotu, tak v neděli ustlal pod stolem a byl opravdu hodný. On je vysloveně hospodský tip. Doma rád sedí na židli a v restauraci si způsobně ustele pod stolem.

Domů jsme odjížděli v pondělí dopoledne. Cesta autobusem do Českých Budějovic a pak vlakem nám příjemně utekla. Caterham cestu prospal tak napůl. Jinak živě pozoroval, co se ve vlaku děje.

Na Hluboké se nám moc líbilo. Hotel Záviš z Falkštějna je dog-friendly a stále je spousta míst v okolí, kam jsme zajít nestihli.  Rádi se tam zase vrátíme.